Наукова діяльність – невід´ємна складова роботи кафедри. Кафедральний напрям наукових досліджень – «Інновації в підготовці майбутніх фахівців до психолого-педагогічної діяльності в спеціальній та інклюзивній освіті» (№ держреєстрації 0122U200328). Керівник: к.пед.н., доц. О. В. Ревуцька. Наукові здобутки викладачі кафедри презентують на міжнародних і всеукраїнських конференціях, а також публікують у закордонних і вітчизняних виданнях.
У 2022-2023 роках викладачі кафедри прикладної психології та логопедії разом із колегами реалізовували колективний грант «Післявоєнна соціально-психологічна реабілітація» (Fulbright Program in Ukraine Funded by Public Affairs Section of US Embassy in Ukraine). У 2023-2024 роках викладачі та здобувачі вищої освіти працювали над проєктом з виконання наукових досліджень і розробок «Наука для відбудови України у воєнний та повоєнний періоди» Національного фонду досліджень України «Дизайн інклюзивного освітнього середовища закладу вищої освіти» (№2022.01/0010). Серед наукових здобутків викладачів кафедри також отримання індивідуальних грантів на реалізацію власних досліджень від Інституту гуманітарних наук у межах проєкту “Documenting Ukraine” (2022 рік), Варшавського університету (2022 рік, 2023 рік), Французького дослідницького центру гуманітарних і соціальних наук (2023-2024 роки), ІСАР Єднання у консорціумі з УНЦПД та ЦЕДЕМ завдяки щирій підтримці американського народу, наданій через Агентство США з міжнародного розвитку (2023 рік). Наталя Цибуляк також є членом COST Action CA19117 Researcher Mental Health (2022-2024 роки).
Викладачі кафедри також є експертами з оцінювання наукових проєктів Національного фонду досліджень України, держбюджетних наукових проєктів, проєктів COST. Також вони є членами редакційних колегій наукових журналів “Інсайт”, “Наукові записки БДПУ (Педагогічні науки)”, “Frontiers in Public Health”, «Наукові записки Херсонського державного університету. Серія «Психологічні науки».
У 2020 році здобувачки спеціальності 016 Спеціальна освіта разом із викладачами кафедри прикладної психології та логопедії виграли в субгранті «LOGOLAB» від Edison Space Coworking. У 2024 році здобувачки вищої освіти спеціальності 016 Спеціальна освіта реалізовують проєкт “СЗЛ” (Спільнота Запальних Логопедів) за підтримки UPSHIFT ЮНІСЕФ.
Здобувачі вищої освіти під керівництвом викладачів кафедри отримали призові місця у наукових конкурсах зі спеціальності 016 «Спеціальна освіта» (за нозологіями)» (2021 рік), зі спеціальності «Фізична терапія, ерготерапія» (2019 рік), у галузі «Педагогічна та вікова психологія» (2021 рік), за напрямом «Актуальні проблеми інклюзивної освіти» (2019 р.), у конкурсах науково-методичних робіт в галузі «Спеціальна освіта» (2019 рік, 2021 рік, 2023 рік).
Кафедрою регулярно проводяться різноманітні науково-практичні заходи, зокрема:
- науковий семінар-практикум «Науково-практичні засади професійної діяльності спеціальних педагогів та психологів: модуль 10. Моторна сфера та фізичний розвиток дітей з особливими освітніми потребами» (23.03.2024 р.);
- науковий семінар-практикум «Науково-практичні засади професійної діяльності спеціальних педагогів та психологів: модуль 9. Авторська методика М. Єфименка з діагностики швидкісних кистьових функцій у дітей» (24.02.2024 р.);
- науковий семінар-практикум «Науково-практичні засади професійної діяльності спеціальних педагогів та психологів: модуль 8. Авторська методика М. Єфименка з діагностики координаційних кистьових функцій у дітей» (25.11.2023 р.);
- науковий семінар-практикум «Науково-практичні засади професійної діяльності спеціальних педагогів та психологів: модуль 7. Авторська методика М. Єфименка з діагностики та корекції порушень силових функцій у дітей» (21.10.2023 р.);
- науковий семінар-практикум «Науково-практичні засади професійної діяльності спеціальних педагогів та психологів: модуль 6. Комплексне обстеження характеристик кисті дитини з особливими освітніми потребами» (23.09.2023 р.);
- науковий семінар-практикум «Науково-практичні засади професійної діяльності спеціальних педагогів та психологів: модуль 5. Пальмістрія» (13.05.2023 р.);
- науковий семінар-практикум «Науково-практичні засади професійної діяльності спеціальних педагогів та психологів: модуль 4. Синхронізація рухово-мовленнєвих координацій (СРМК)» (08.04. 2023 р.);
- науковий семінар-практикум «Науково-практичні засади професійної діяльності спеціальних педагогів та психологів: модуль 3. Ступалки-ЛОГОС» (11.03.2023 р.);
- доповідь «Емоційний та соціальний інтелект як складові навичок soft skills» на науково-практичному семінарі для психологів ЗДО та ЗСО, який був організований Комунальною установою «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Бердянської міської ради (2022 р.);
- доповідь «Особливості взаємодії зі здобувачами спеціалізованої мистецької освіти з розладами психіки» в рамках онлайн-семінар «Особливості навчально-методичного забезпечення освітнього процесу в закладах спеціалізованої мистецької освіти із впровадженою інклюзією» (2021 р.);
- майстер-клас «Стратегії успішної взаємодії в інклюзивному просторі закладу дошкільної освіти» в рамках проєкту програми Erasmus + Jean Monnet Module 620252-EPP-1-2020-1-UA-EPPJMO-MODULE та V Всеукраїнської науково-практична конференції з міжнародною участю «Інклюзивна освіта як індивідуальна траєкторія особистісного зростання дитини з особливими освітніми потребами» (2021 р.);
- науковий семінар-практикум «Науково-практичні засади професійної діяльності спеціальних педагогів та психологів: модуль 2» (2022 р.);
- науковий семінар-практикум «Науково-практичні засади професійної діяльності спеціальних педагогів та психологів: модуль 1» (2021 р.);
- воркшоп для фахівців психологічної служби закладів загальної середньої освіти Бердянського району «Організація психологічного супроводу учнів з особливими освітніми потребами (за нозологіями) в інклюзивному просторі» (2020 р.);
- доповідь «Розвивальний коучинг: робота з Я клієнта» (2019 р.);
- коворкінг «Медіація – інноваційний метод врегулювання конфліктів» (2019 р.);
- воркшоп «Інклюзивний освітній простір: психолого-педагогічний супровід дітей з особливими освітніми потребами в умовах закладу загальної середньої освіти» (2019 р.);
- ІІІ Всеукраїнська науково-практична конференція «Інноваційні підходи в освіті дітей із особливими освітніми потребами» (2019 р.);
- семінар-тренінг для керівників закладів дошкільної освіти Бердянського району «Розвиток комунікативних умінь у дітей старшого дошкільного віку із порушеннями мовлення» (2019 р.);
- науково-методичний семінар для студентів спеціальності 016 Спеціальна освіта «Академічна доброчесність» (2019 р.);
- науково-методичний семінар для студентів спеціальності 016 «Стимуляція мовленнєвої активності дітей» (2019 р);
- методичний семінар «Традиції та інновації логопедичного сьогодення» (2016 р.);
- методичний семінар «Педагогічний менеджмент в умовах реалізації інклюзивного навчання в загальноосвітньому просторі» (2016 р.);
- методичний семінар «Особливості використання альтернативної та допоміжної комунікації в корекційній роботі» (2015 р.);
- науково-практичний семінар «Техніки психологічної реабілітації та самодопомоги» (2015 р.);
- майстерні навчання освітніх менеджерів регіону в контексті інклюзивної освіти і гетерогенного середовища (2014 р.);
- науково-практичний семінар «Сучасні арт-терапевтичні технології в психокорекційній практиці» (2014 р.);
- науково-практичний семінар «Сучасні технології профорієнтаційної роботи» (2013 р.);
- науково-практичний семінар «Технології соціально-психологічного супроводу суїцидентів» (2013 р.);
- науково-практичний семінар «Сучасні психокорекційні технології в роботі практичного психолога ЗОШ» (2012 р.).
У 2019 році отримано патент на розробку комп’ютерної програми «Система оцінки стану готовності майбутніх логопедів (Система майбутній логопед)». Розробники: Г. М. Мицик, Р. В. Клопов, С. І. Гоменюк.